9 Katlı Tencerede Yaş Pasta Tarifi

4 Ağustos 2013 Pazar günü yazıldı.

9 Katlı Tencerede Yaş Pasta Tarifi
Malzemeler
5 yumurta
1.5 bardak un
1.5 bardak şeker
1 çay bardağı su (veya süt)
1 çay bardağı sıvıyağ
1'er kabartma tozu / vanilya
1 paket kakao

Kreması için
1.5 litre süt
1.5 bardak un
1.5bardak şeker

Yapılışı
Kekin malzemelerini sırasıyla çırptım 3 tane sıra, sıra tencerelere böldüm hamur olan tencereleri daha büyük tencerelere koyup büyük tencereleri yarıdan az su doldurdum ve üzerlerine temiz havlu sererek kapaklarını kapattım.. ocakta kısık ateşte yaklaşık 15 dk pişirdim kekleri soğutup herbirini 3'e böldüm, toplam 9 parça oldu. süt, şeker ve unla yumuşak kıvamlı bir krema hazırladım soğuyana kadar çırptım ve kekleri büyükten küçüğe doğru sıralayarak sütle ıslatıp aralarına krema sürdüm. üzerini krem şantiyle kapladım. kırmızı gıda boyası kattığım krem şantiyle ve damla çikolatayla süsledim (2 kaşık un 3 kaşık kakao 1 çay bardağı şeker ve 1 su bardağı sütle) çikolata sosu hazırlayıp pastanın üzerine gezdirerek servis yaptım. Afiyet olsun.

Tarifi bizimle paylaştığı için Öznur Aydın'a teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok: