Portakallı Dilim Pasta Tarifi

5 Ekim 2013 Cumartesi günü yazıldı.

Portakallı Dilim Pasta Tarifi
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı kakao
2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Kreması
1 paket sade pasta kreması

Üzeri için
4 adet portakal
2 kaşık nisasta
4 kaşık toz şeker

Yapılışı
Yumurta ve şekeri çırpın içine sıvıyağ, süt ve kakao ekleyip tekrar çırpın. En son un ve kabartma tozu'nu da ekleyip kıvamı biraz koyu olacak. Büyük kare borcamı yağlayıp hamuru dökün ve 190 derecede pişirin. Ben çabuk çıksın diye yağlı kağıt serdim tepsiye gerçekten de hemen çıktı. Kremayı süt ile çırpın. Bir tencereye 4 portakalın suyunu sıkın nişasta ve şekeri katıp sürekli çırparak pişirin soğumaya bırakın. Keki ortadan ikiye bölün kremanın yarısını dökün kalanı da üzerine dökün. ben yarısına portakallı krema dan ekledim arasına sürdüm çok güzel oldu. En son üstüme portakallı kremayı döküp dikdörtgen kestim. Üzerinin rengini korumak için jöle jelatin sürün. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: