Ayva Hoşafı Tarifi

9 Ocak 2013 Çarşamba günü yazıldı.

Ayva Hoşafı Tarifi
Malzemeler
2 adet ayva
1 su bardağı şeker
4 adet karanfil
1 adet kabuk tarçın
1 adet iri nar

Yapılışı
Soyduğumuz ayvaları isteğimize göre dilimlere ayıralım. Ben ayva kompostosu yaparken, sert bir meyve olduğu için şekillendirirken daha farklı yenilikler deniyorum. Kurabiye şekillendirmek için kullandığım kesicilerimi ayva kompostosunda da rahatlıkla kullanıyorum. Özellikle meyve sevmeyen, bu türden yemekleri yemekte sorun çıkarabilen çocuklar için farklı şekillerde çalışılabilir. Kalp, yıldız, çocuk, çiçek ve pek çok motif imkânı sunan kalıplar var, bunların çelikten yapılmış olanları, ayva için çok idealler. Çocuklar tabaklannda motif yakalama yansına girip, severek yiyorlar bu hoşafı. Özellikle kış aylannda, boğazından yakman, öksüren çocuklar için çok güzel bir çözüm yolu olabiliyor.
Ayva dilimlerimizi üzerini iki kat geçecek kadar suya koyarak, kaynamaya bırakalım. 15 dakika pişen ayvalanmızı tencereden alarak, şekeri kaynamakta olan suya ekleyelim. Şerbetimizin birkaç dakika kaynamasını bekledikten sonra, ayva dilimlerimizi yeniden şerbetimize boşaltalım. 10 dakika daha şerbetle birlikte pişirilen ayvalar ocaktan alınmadan 2 dakika evvel tarçın ve karanfiller eklenir. Ben tarçınımı ortadan ikiye ya da dörde bölerek, her tabağa bir parça kabuk tarçın gelecek şekilde ayarlıyorum. Kâselerde böyle bir görünüm isteyen hanımefendiler, bu biçimde de hazırlayabilirler. Kâselere alırken karanfilleri alıp, üzerine nar taneleri ilave ettiğimiz ayva kompostomuz artık yemeye hazırdır. Soğuk, ya da ılık servis edilebilir.

Hiç yorum yok: