Vişne Soslu Yaş Pasta Tarifi

31 Ağustos 2013 Cumartesi günü yazıldı.

Vişne Soslu Yaş Pasta Tarifi
Malzemeler
5 yumurta
1 su bardağı tozşeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması için
4 su bardağı süt
2 kaşık un
2 kaşık nişasta
5 kaşık şeker
1 paket vanilya
1/2 paket toz kremsanti

Vişne sosu için
1 çay bardağı vişne reçeli
1/2 çay bardağı süt

Üzeri için
1 paket sade kremsanti
Sarı ve mavi gıda boyası

Yapılışı
Fırınımızı 150 dereceye alıp ısınmaya bırakıyoruz. Yumurta ve şekeri bir kaba alıp mikserle 5 dakika çırpın. içine un, kabartma tozu ve vanilyayı bırakıp normal bir kaşıkla karıştırın. Yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş yuvarlak bir kalıba dökün bekletmeden fırına verin. Yaklaşık 10 - 15 dakika da pişer. Bir tencerede krema malzemelerini karıştırın. sürekli karıştırarak kremayı pişirin. Pisen pandispanyayı soğuyunca 3'e bölün vişne reçeli ve sütü karıştırıp her sırada dökmek üzere hazırlayın. ilk katına önce vişne sos sonra krema ikinci katı ser tekrar sos ve krema en son katada içten döküp pastanın en üstüne bırakın ve kalan kremayı sürün. Krema soğuyunca kremsanti çırpın ve pastayı kaplayın. Ben kremsantiye gıda boyası kattım ve üzerine nazar boncuğu ve çiçekler yaptım kızımın isteği ile birazda çikolata rendeledim. Süsleme tamamen istege bağlı vişne sosu ile süsleyecektim ama çocukların isteğini yaptım. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: