Sürpriz Kurabiye Tarifi

13 Kasım 2012 Salı günü yazıldı.

Süpriz Kurabiye Tarifi
Malzemeler
5 yemek kasigi tereyagi
1 cay bardagi pudrasekeri
1 cay bardagi süt
1 cay bardagi siviyag
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldigi kadar un
ARZUYA GORE!!!! 2 corba kasigi kakao,1 tatli kasigi zencefil(GEMBER POEDER),
1 tatli kasigi tarcin kullanabilirsiniz 3 esit parcaya ayirdiginiz hamur parcalarinda...

İç Malzemesi
2 su bardagi hindistan cevizi
yarim cay bardagi dogranmis antep fistigi
3 corba kadigi ince antep fistigi
200gr lor peyniri
1 cay bardagi pudra sekeri
1 cay bardagi da ceviz ici
1 portakal kabugu rendesi

Üzerine
200gr bitter cikolata
150 gr beyaz cikolata
1 kahve fincani kirik findik ici
1 kahve fincani hindistan cevizi
1 kahve fincani antep fistigi
veya file badem

Yapılışı
Once hamurumuzu yogurmak icin bir kaba oda isisindaki yumusak tereyagi,pudra sekerini alip guzelce yoguralim sonra siviyagi,sütü,vanilya, katilir.En son un yavas yavas ilave edilirken kabartma tozu da ilave edilip yogrulur yumusak bir hamur yapilir.hamur 3 esit parcaya ayrilir ve parcanin birine kakao katilip yogrulur, digerine zencefil katilip yogrulur diger parcayi da ben sade olarak biraktim.Biraz dinlendirdim.
Simdide ic malzemeyi hazirlayalim,Bir kaba hindistan cevizi ni bosalttim daha sonra lor peynirini ilave ettim,pudra sekerini ve ince dogranmis antep fistigi,ceviz icini ve portakal kabugu rendesini ile toz antep fistigini da ilave edip güzelce yogurdum ic malzeme de hamur kivamini aldi .Hamuru alip esit byyüklüklerde toplar yaptim,cevizden az kücük olacak sekilde toplar hazirladiktan sonra, ic malzemeden de ayni sayida minik toplar yapilir daha sonra hamurdan yapilan toplar merdaneyle veya avuc icine konup bastirilarak acilip inceltilir bir cay tabagi büyüklügünde acildiktan sonra hazirlanan ic malzeme ortasina konup kenarlari üzerine kapatilir ve kapatilan kisim alta cevrilip yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilir.180-200c derecelik onceden isitilmis firinda alti kizarana kadar pisirilir.
Firindan alip sogutulduktan sonra eritilen cikolataya bulanir ve arzuya gore findiga,fifle bademe,antep fistigina bulanir veya eritilen beyaz cikolata ile süslenir.

Hiç yorum yok: