Kadayıflı Rulo Baklava Tarifi

12 Aralık 2012 Çarşamba günü yazıldı.

Kadayıflı Rulo Baklava Tarifi
Malzemeler
3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
2 yemek kaşığı margarin
çok az sıvı yağ
yarım kilo tel kadayıf
16 yaprak yani (16 tane) hazır baklava yufkası
1 kase dövülmüş ceviz içi

Şerbeti İçin
3 kase toz şeker
3 buçuk kase su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı
öncelikle tel kadayıfı teflon tavada sertleştirip kızarana kadar kavurdum, ocaktan aldım, soğuyup sertleştikten sonra elimle iyice ufaladım, tel şehriye haline geldi, sonra cevizlerimi robotla çektim, daha sonra ayrı bir tavada tereyağını, margarini ve sıvı yağı erittim, sonrasında 1 yaprak hazır baklava yufkasının yarısına eritdiğim yağdan sürdüm ve yufkayı ikiye katladım, katladığım kısmınada yağ sürdüm, sonrasında 1 avuç kavurduğum tel kadayıftan ve birazda çekilmiş ceviz içinden yufkanın üstüne serpiştirdim, yufkayı rulo halinde sıkıca sardım, yağlanmış tepsiye koydum, diğer yufkalarıda aynı şekilde yapıp tepsiye dizdim ve üzerlerine fırça ile çok az erittiğim yağdan sürdüm bir parmak uzunluğunda kestim ve daha önce ısıtılmış fırına koydum ve üzeri kızardıktan sonra fırından çıkarıp soğumaya bıraktım, diğer yandan şerbetini yaptım şekerle suyunu bir koydum kaynamaya başladıktan 10 dakika sonrada 1 tatlı kaşığı limon suyundan koydum ve 5 dakika sonra altını kapattım ( tatlı soğuk şerbeti sıcak olmalı) ve şerbetini döküp yarım saat dinlendirdikten sonra servis yaptım ben üzerine hindistancevizi serptim siz isteğinize göre süsleyin afiyet olsun.

Hiç yorum yok: