İmam Sarığı Tatlısı Tarifi

26 Ekim 2013 Cumartesi günü yazıldı.

İmam Sarığı Tatlısı Tarifi
Malzemeler
4 Adet yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
3 Çorba kaşığı kakao şekersiz
3 Çorba kaşığı su

Kreması için
3 Su bardağı süt
1,5 Çorba kaşığı un
1 Çorba kaşığı nişasta
Yarım su bardağı toz şeker
1 Adet yumurta sarısı
1 Paket vanilya

Üzeri için
100 gr Bitter çikolata

Kenarları için
Hindistan cevizi

Yapılışı
Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Sonra diğer malzemeleri karıştırıp çırpmaya devam ediyoruz. Fırın tepsisine güzelce yayıp önceden 170 derece ısıtılmış fırına sürüyoruz. 12-15 dakika kadar tutuyoruz fırınınıza bağlı. Kek soğuduktan sonra su bardağını ıslatıp kekleri bardakla kesiyoruz. Kremanın bütün malzemelerini karıştırıp pişiriyoruz. Kestiğimiz kekin birini alıp bir kaşık krema koyup üzerine diğer keki kapatıyoruz. Kenarlarınada krema sürüp hindistan cevizine buluyoruz kenarları. Hepsini yaptıktan sonra üzerine bitter çikolata eritip taşırmadan bir kaşık koyup yayıyoruz. Afiyet olsun.

Not: Bu arada ben bir 17 imam sarığı için tarifi çift aldım. Bardakların kenarında kalan kekler telef olmasın diye hepsini ufaladım kalan kremayada damla çikolata ve muz doğradim. Minik çerez kaselerine ufalanmış kekleri elimizle bastırıyoruz. İnce bir şekilde krema katıyoruz içine ve üzerinide ufalanmış kekle kaplayıp bastırıyoruz sert bastırmalıyız yoksa kaseyi ters çevirince dağılır. Yaptığım çift tariften 17 imam sarığı ve 5 mini köstebek pasta çıktı.

Tarifi bizimle paylaştığı için Buket Aydenk'e teşekkür ederiz.

1 yorum:

  1. ARZUDAN TARİFLER Bloğunuzun ve face'inizin takipçisiyim.Tariflerinizi çok beğendim.Bana da beklerim arzudantarifler.blogspot.com/

    YanıtlaSil