Ev Yapımı Pizza Tarifi

12 Aralık 2013 Perşembe günü yazıldı.

Ev Yapımı  Pizza Tarifi
Malzemeler
Hamuru için
2 yumurta
1.5 su bardağı süt
1.5 su bardağı su
1/2 paket yaşmaya
2 kaşık şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Üzerine
Sosis, salam, sucuk, kaşar, yeşil zeytin
siyah zeytin, konserve mantar, konserve mısır

Sosu için
3 domates rendesi
2 kaşık salça
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı su

Yapılışı
Önce hamurumuzu mayalayalım göründüğü gibi poğaca malzemelerinden yaptım daha yumuşak ve lezzetli oldu. Hamuru karıştırıp yoğurun ve üzerini kapatın bir örtü ile sarın. Göz, göz olana kadar bekletin. Ben gece yoğurdum sabah kullandım. Üzerine sereceğimiz bütün malzemeleri dilimleyin. Ben fırın tepsisinde büyük yaptım siz isteğinize göre yuvarlak yapın. Hamuru çok az un ile açıp yaplanmış tepsiye yerleştirin. Domatesleri rendeleyin içine salça, sıvıyağ ve suyu katıp biraz pişirip soğutun. İsteğe göre kekik ve karabiber atabilirsiniz. Bu sosu hamurların üzerine bolca dökün ve sürün. Üzerine dilimlediğiniz kaşarları yayın ve diğer malzemeleri istediğiniz şekilde yayın. En son biraz mısır serpip 190 derece fırında pişirin. Çıkarmaya yakın tekrar kaşar rendesi döküp servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: